Allmänna villkor

1. GILTIGHET

1.1 Dessa allmänna villkor utgör en del av avtalet mellan dig som kund och Homestyling.se AB, härefter benämnt ”företaget”.

1.2 Bokningen blir bindande när du skriftligen bekräftat offerten eller godkänt beställningen via e-post.

1.3 Villkoren gäller så länge någon del av avtalet mellan dig och företaget fortfarande är i kraft.

2. UPPDRAGETS OMFATTNING OCH GENOMFÖRANDE

2.1 Företaget tillhandahåller homestyling enligt den offert, omfattning och arbetsbeskrivning som du godkänt.

2.2 Företaget tillhandahåller all rekvisita, möbler och övrigt material som används i stylinguppdraget. Allt material ägs av företaget och återhämtas efter avslutat uppdrag.

2.3 Kunden ansvarar för att bostaden är tillgänglig på överenskommet datum, inklusive att nycklar finns att hämta enligt överenskommelse.

2.4 Kunden ansvarar för att bostaden är grundligt städad och tom på privata tillhörigheter enligt företagets instruktioner inför stylingdagen.

2.5 Företaget ansvarar för att styling utförs enligt avtalad tidplan. Om kund inte tillhandahåller åtkomst enligt överenskommelse kan extra kostnader tillkomma.

3. BOKNING

3.1 Bokning sker genom att du godkänner offerten från företaget via e-post eller annan skriftlig kommunikation.

3.2 När bokningen är bekräftad planeras stylingdatum och logistik. Bokningen är bindande från och med bekräftelsen.

3.3 Eventuella ändringar i bokningen måste meddelas skriftligen och är bindande först när företaget har bekräftat dem.

4. PRIS OCH BETALNINGSVILLKOR

4.1 Priset framgår av offerten och är fast om inget annat anges.

4.2 Betalning sker via faktura med 10 dagars betalningsvillkor om annat inte avtalats.

4.3 Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen samt eventuella påminnelseavgifter.

4.4 Inga extra kostnader tillkommer utöver vad som framgår av offerten, förutom om:

bostaden inte är förberedd enligt instruktion,

åtkomst saknas på avtalad tid,

uppdragets omfattning ändras efter godkänd offert.

5. PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS

5.1 Företaget behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR och gällande dataskyddslagstiftning.

5.2 Företaget förbinder sig att iaktta sekretess kring kundens personuppgifter, bostadens förhållanden och annan känslig information.

6. AVBOKNING OCH OMBOKNING

6.1 Avbokning måste ske skriftligen.

6.2 Vid avbokning senare än 7 dagar före stylingdatum debiteras 50 % av stylingkostnaden.

6.3 Vid avbokning senare än 48 timmar före stylingdatum debiteras 100 % av stylingkostnaden.

6.4 Ombokning senare än 48 timmar före stylingdatum kan medföra extra kostnader för logistik och personal.

7. REKLAMATION, GARANTI OCH ANSVARSBEGRÄNSNING

7.1 Om du anser att företaget har brustit i uppdraget ska reklamation ske skriftligen snarast, och senast inom 10 dagar efter utfört arbete.

7.2 Företaget ska ges skälig tid att åtgärda eventuella brister. Om felet rättas till har kunden inte rätt till prisavdrag eller ersättning.

7.3 Företagets ansvar är begränsat till direkt skada och kan aldrig överstiga det belopp du betalat för stylinguppdraget.

7.4 Företaget ansvarar inte för:

indirekta skador, t.ex. utebliven vinst,

skador som uppstår på grund av bristande städning, undermålig fastighetsstandard eller andra förhållanden som företaget inte råder över,

värdesaker som inte har avlägsnats av kunden inför styling.

8. HÄVNING

8.1 Kunden har rätt att häva avtalet om företaget bryter mot avtalet på ett väsentligt sätt och inte rättar felet trots skälig tid och skriftlig reklamation.

8.2 Företaget har rätt att häva avtalet med omedelbar verkan om kunden bryter mot avtalet på ett väsentligt sätt, exempelvis:

vägran att tillhandahålla åtkomst enligt överenskommelse,

bristande betalning,

olämpliga arbetsförhållanden i bostaden.

9. IMMATERIALRÄTT

9.1 Allt material som företaget producerar, inklusive bilder från styling, tillhör företaget.

9.2 Kunden får använda stylingbilder i samband med försäljning och marknadsföring av bostaden, men får inte sälja, överlåta eller ge bort bilderna utan företagets tillåtelse.

10. TVISTELÖSNING

10.1 Tvist mellan kunden och företaget ska i första hand lösas genom dialog.

10.2 Om tvisten inte kan lösas genom förhandling ska den avgöras av allmän domstol i Sverige enligt svensk lag.